FANDOM

TRANSPORTERY OPANCERZONE

W IJA (Imperialnej Japońskiej Armii) funkcjonuje kilka głównych ciężko opancerzonych transporterów piechoty. Możliwości produkcyjne Japonii są na tyle duże, że większość oddziałów piechoty dysponuje transporterami opancerzonymi. Najbardziej popularnym i jednocześnie posiadającym największą przestrzeń transportową jest Ho-Ki. Pojazd używany jest przede wszystkim do transportu piechoty, rzadko kiedy wykorzystuje się go jako wsparcie przy atakach, gdyż Ho-Ki nie posiada silnego uzbrojenia. Pojazd jest szeroko wykorzystywany w całej armii. O ile nie używa się go w natarciu, to już przy defensywie jest czasami używany jako mobilne stanowisko Ckm.

Drugim transporterem jest wóz bojowy piechoty Ka-Tsu. Cięży i wytrzymalszy od bardziej popularnego Ho-Ki. Ma silniejsze uzbrojenie co jednak zmniejszyło przestrzeń transportową. Ka-Tsu jest używany w natarciu jako czołg lekki. Zazwyczaj wykorzystywany w awangardzie natarcia do niszczenia wrogich stanowisk CKMów i broni ciężkiej, a także jako osłona dla nacierającej piechoty. Często dostarcza żołnierzy bezpośrednio w linie wroga aby uczynić w nich wyłom. Uzbrojony w dwa CKMy, działo i granatnik Ka-Tsu jest w stanie zapewnić przewagę ogniową nacierającej piechocie.

Trzecim i ostatnim transporterem piechoty jest TOW So-Da. Posiada średnią przestrzeń transportową. Nie jest używany do bezpośrednich ataków. Wyposażono go jednak w wyrzutnię minirakiet, która zapewnia wsparcie nacierającej piechocie. Zazwyczaj używa się go jako polowej artylerii niewielkiego zasięgu i mocy.

Ho-Ki

Ka-Tsu

TOW So-Da

Więcej z Fandomu

Losowa wiki