FANDOM

SAMOLOTY GŁĘBINOWE

Bardzo szybko okazało się, że oprócz okrętów wojennych mniejsze jednostki również będą przydatne podczas bitw toczonych w głębinach. Wkrótce wyprodukowano pierwsze prototypy konstrukcyjnie oparte a samolotach używanych podczas II Wojny Światowej. Wraz z testami zdecydowano się zmniejszyć skrzydła do niewielkich stateczników wyrównujących lot, a kształt samych maszyn upodobnił się do kształtu torped.

Szybko podzielono nowe konstrukcje na myśliwce i torpedowce, zależnie od przeznaczonych im zadań. Co więcej postanowiono uczynić z nich maszyny wielozadaniowe. Japońscy konstruktorzy umieścili w dolnej części kadłuba wysuwane skośne skrzydła, które umożliwiały myśliwcom i torpedowcom głębinowym latanie w atmosferach planet. Oznaczało to co prawda zwiększenie kosztów produkcji oraz czasu potrzebnego na szkolenie pilotów, ale w ostatecznym rozrachunku umożliwiało marynarce wojennej zapewnianie wsparcia powietrznego dla sił lądowych.

Wraz z rozwojem myśli technologicznej powstał projekt myśliwca przechwytującego, który rozmiarem był zbliżony do torpedowca. Umożliwiało to korzystanie z cięższego uzbrojenia oraz większej ilości torped. Nowy typ maszyny okazał się świetnym uzupełnieniem defensywy okrętów głębinowych. Większy rozmiar w połączeniu z mocniejszym silnikiem, który miał zapewnić osiągi zbliżone do możliwości mniejszych myśliwców wpłynął na znaczne ograniczenie zasięgu maszyn. Z tej przyczyny pozostały one myśliwcami operującymi w pobliżu okrętów lub ewentualnie lotnisk, chociaż pierwotnie miały zastąpić wcześniejsze modele.

Samoloty głębinowe, jak powszechnie nazywa się wszystkie modele tych niewielkich okrętów, wyposażone są w dwa napędy. Podczas lotu w głębinach używają napędu magnetycznego. Natomiast podczas lotu w atmosferze planety przełączają się na napęd odrzutowy.

Mitsubishi Zero

Nakajima Fugaku

Mitsubishi Shūsui

Więcej z Fandomu

Losowa wiki