FANDOM

RUCH ODRODZENIA

Tajna organizacja, która została założona przez Boga-Maszynę. Większość jej członków rekrutuje się z pokolenia urodzonego lub wychowanego już na Jowiszu. Są jednak również i starsze osoby, które dołączyły. Organizacja jest ściśle tajna, skupia rozmaite osoby, od wysoko postawionych urzędników do zwykłych żołnierzy, a nawet robotników. Nie jest to zbyt liczna organizacja. Bóg-Maszyna przejął kontrolę nad umysłami ludzi z Ruchu Odrodzenia, przez co stali się oni w pewnym sensie jego marionetkami. Nadal zachowują swoją niezależność, ale działają w jego imieniu i wypełniają jego rozkazy co do joty. Gdyby kazał im skoczyć w ogień, to tak właśnie by zrobili.

Ruch dąży do wojny, a jego członkowie w zależności od zajmowanych stanowisk, starają się budować nastroje prowojenne. Dzięki temu Bóg-Maszyna ma zyskać czas na przygotowanie swych planów przejęcia władzy nad Imperium japońskim. Struktura organizacji jest dokładnie podzielona. Najwyższe stanowiska (po Bogu-Maszynie) pełnią Takeshi Rokkaku, jeden z najlepszych japońskich dyplomatów, Hirotaro Okamura, naukowiec oraz Minoru Chiba, wysoko postawiony urzędnik państwowy. Ostatnimi czasy do tak zwanego wewnętrznego kręgu dopuszczony został Schunoroku Hada, który zdobywa kontakty w IJA. To właśnie te osoby są najistotniejsze dla istnienia całej organizacji. Można powiedzieć, iż Takeshi Rokkaku jest spośród nich najważniejszy.

Takeshi Rokkaku - Przywódca Kultu

Hirotaro Okamura - Członek Wewnętrznego Kręgu, naukowiec

Minoru Chiba - Wysoko postawiony rzędnik państwowy

Schunoroku Hada - Generał

Struktura kultu dzieli się na Radę Wewnętrzną złożoną z czwórki opisanych ludzi oraz stojącego poniżej nich człowieka zwanego „Głową Ruchu”, który w imieniu rady zarządza całym kultem. Sprawdza się to dość dobrze, a szczególnie ważne dla Boga-Maszyny pozostaje aby czterech jego najlepszych ludzi w razie czego nie zostało powiązanych z kultem. Ruch Odrodzenia wypełniają rozmaici ludzie, są tam żołnierze, marynarze, robotnicy, naukowcy, studenci i zwykli obywatele. Wielu z nich nie wie, czym naprawdę jest kult. Większość sądzi, że to tajna organizacja mająca na celu wspieranie Imperium. Ci którzy się orientują, że jest inaczej zwykle są już zbyt mocno opanowani przez Boga-Maszynę aby robiło im to jakąkolwiek różnicę. Często werbowanie nowych członków odbywa się w sposób, którego Ci nie podejrzewają. Zaczyna się od rozmów na temat zagrożenia ze strony pozostałych nacji, co nie jest niczym dziwnym, gdyż to jeden z popularniejszych tematów w Imperium. Później często padają informacje na temat tego, iż rząd nic nie robi aby zażegnać to zagrożenie. Wkrótce zanim zainteresowany się zorientuje, jest już w strukturze kultu nie będąc nawet tego świadomym.

Ruch Odrodzenia działa powoli i spokojnie. Nie werbuje byle kogo i byle gdzie. A dostanie się do jednej z komórek kultu wymaga dłuższego czasu, zazwyczaj kilku miesięcy, podczas których kandydat jest poddawany weryfikacji przez samego Boga-Maszynę. Co najgorsze ostateczna weryfikacja potrafi ujawnić myśli kandydata, co ma dla niego opłakane skutki jeśli jest na usługach tajnej policji. Bóg-Maszyna poznaje jego myśli i wtedy wszystko staje się jasne. To dlatego tak trudno jest zinfiltrować kult. Głową Ruchu jest niejaki Satoru Tada. To on w razie czego weźmie na siebie całą odpowiedzialność aby ochronić Boga-Maszynę i wewnętrzną radę. Jest także jedynym człowiekiem, który kontaktuje się z wewnętrzną radą. Pomimo tego, że jej członkowie werbują nowych kultystów, żaden z nowych nie wie o istnieniu rady. Te wspomnienia są wymazywane z ich umysłów razem z niektórymi innymi niepożądanymi przez Boga-Maszynę.

Satoru Tada - Głowa Ruchu

Proces ten nie jest jeszcze dopracowany i zdarzyło się kilka przypadków zakończonych śmiercią, ale delikatne zmiany w postaci usunięcia wspomnienia o człowieku, który zwerbował kandydata nie są niebezpieczne. Powstał nawet projekt obrócenia agentów Kempeitai przeciwko tajnej policji. Kilku z nich zdołało przeniknąć do zewnętrznych warstw kultu zanim zorientowano się kim są. Zostali jednak złapani i teraz Bóg-Maszyna pracuje nad tym aby przekabacić ich na swoją stronę, co pomoże mu poznać plany tajnej policji.

Fanatyzm kultystów jest tak wielki, iż wolą się zabić niż zdradzić pozostałych władzom. Być moze mają w tym temacie niewiele do powiedzenia i takie uwarunkowanie zostało zaszczepione w ich mózgach przez Boga-Maszynę. Wszyscy nosza przy sobie truciznę, a jeśli nie uda im się użyć będą szukali innego sposobu na popełnienie samobójstwa. Są nawet w stanie skręcić sobie kark.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki