FANDOM

PIECHOTA

Podstawą formacji piechoty w cesarskiej armii jest drużyna. Jest to dziewiętnastoosobowy oddział, który w razie potrzeby może podzielić się na dwie sekcje.

Skład drużyny strzeleckiej(x3):

-1 Dowódca drużyny (E5-E7) (Arisaka P1, pistolet Mitsu)

-1 Sierżant (E5-E7) (Arisaka P10, pistolet Mitsu)

-2 Kapral (E4) (Arisaka P1, pistolet Mitsu)

-1 Grenadier (E1-E3) (F-H, pistolet Mitsu lub PM Kawasaki 10)

-1 Żołnierz (E1-E3) (Wyrzutnia rakiet, PM Kawasaki 10)

-2 Strzelec (E1-E3) (CKM, pistolet Mitsu)

-2 Pomocnik strzelca (E1-E3) (Arisaka P1)

-1 Sanitariusz (E1-E4) (Arisaka P1)

-8 Żołnierzy (E1-E3) (Arisaka P1)

Ostatnim elementem składu plutonu jest drużyna dowódcy.

Skład drużyny dowódcy:

-1 Dowódca plutonu (O1-O2) (Arisaka P1, pistolet Mitsu)

-1 Radiooperator (E1-E4) (Arisaka P1)

-1 Medyk (E4+) (PM Kawasaki 10)

Zatem pluton strzelecki składa się łącznie z 61 żołnierzy. Dodatkowo w kompanii występuje pluton wsparcia. Początkowo był on rozdrobniony i każda drużyna była przydzielano osobno do plutonu. Obecnie wsparcie znajduje się pod bezpośrednim dowództwem oficera odpowiedzialnego za kompanię. W razie potrzeby pluton można podzielić na części przydzielone do poszczególnych plutonów.

Skład sekcji dowódczej plutonu wsparcia:

-1 Radiooperator (E1-E4) (Arisaka P1)

Pluton wsparcia zaopatrzony jest w lekkie moździerze, które można przenosić oraz amunicję do nich. Nie zapewnia to dużego wsparcia ogniowego, jednak tam gdzie nie można liczyć na wsparcie artyleryjskie lekkie moździerze są niezastąpione.

Skład drużyny wsparcia (x3):

-4 Artylerzysta (lekki moździerz, pistolet Mitsu)

-4 Pomocnik artylerzysty (Arisaka P1)

Zatem łącznie pluton wsparcia liczy ledwie 30 osób. Do tego wszystkiego wchodzi niewielkie dowództwo kompanii

Dowództwo kompani:

-1 Dowódca Kompanii (O3) (Arisaka P1)

-1 Zastępca Dowódcy (O2) (Arisaka P1)

-2 Radiooperator (E1-E4) (Arisaka P1)

-2 Medyk (E4+) (PM Kawasaki 10)

Zatem w kompanii mamy trzy plutony strzeleckie oraz jeden pluton wsparcia oraz dowództwo kompanii. Standardowa kompania składa się łącznie z 219 ludzi. Wskutek reformy armii zmniejszono sekcje dowódcze, przede wszystkim zmniejszono liczbę radiooperatorów, a także usunięto obserwatorów. Na krótkich dystansach żołnierze mogą się z sobą kontaktować przez komunikatory krótkiego zasięgu umieszczone we wszczepach, co znacznie poprawia koordynację działań. Zmniejszenie liczebności sekcji dowódczych umożliwiło podniesienie liczby żołnierzy w poszczególnych drużynach oraz zwiększenie ich siły ognia. Wyeliminowano również dodatkowe drużyny z CKMami włączając je w skład drużyn strzeleckich.

Standardowa taktyka polega na rozdzieleniu drużyn na dwie mniejsze sekcje, z których każda zachowuje siłę ognia oraz wsparcie CKMu. Jednocześnie pluton wsparcia pozostaje zazwyczaj poza bezpośrednią strefą działań wojennych i przyjmuje rozkazy albo bezpośrednio od dowództwa kompanii, albo od oficerów dowodzących plutonami. Zależnie od sytuacji, w razie potrzeby pluton wsparcia dzieli się na niewielkie drużyny, które dołączają do plutonów.

Piechota najczęściej używana jest do działań w trudnym terenie oraz w terenie zabudowanym. Podstawowa doktryna Armii Cesarskiej opiera się o wykorzystanie oddziałów piechoty do utrzymania pozycji do czasu aż nie zjawią się robożołnierze, piechota szturmowa lub jednostki pancerne, które poprowadzą atak. Oczywiście w sytuacjach, w których jest to niemożliwe używa się piechoty do ataku. Zazwyczaj jednak odbywa się to pod potężnym ostrzałem artylerii.

Żołnierze używają różnorakich broni oraz sprzętu, którego dokładny opis znaleźć można tutaj: Broń i Ekwipunek

ROBOŻOŁNIERZE

Po 1996 roku wprowadzono nowe oddziały robożołnierzy. Początkowo chciano aby weszły one do oddziałów piechoty. Szybko się jednak okazało, że nie wpływa to korzystnie na żołnierzy, a z drugiej strony robo nie specjalnie nadają się do obrony. Zdecydowanie lepiej sprawdzały się w natarciu, gdzie ruszając na przeciwnika potrafiły zadać niemałe straty, chociaż często kończyło się to ich całkowitym zniszczeniem, gdyż robo nie potrafiły się poruszać tak szybko i z taką zwinnością jak ludzie ich SI nie była przystosowana do poszukiwania osłony, przez co stawały się dobrymi celami. Z drugiej strony mogły prowadzić ogień ciągły poruszając się i zadawać wrogowi straty niezależnie od tego czy prztrwały czy też nie.

Szybko pomyślano o wykorzystywaniu ich jako mięso armatnie mające osłabić lub przełamać obronę wroga niezależnie od kosztu takiej operacji. W tym aspekcie robo sprawdziły się doskonale. Sprawdzili się również podczas wspólnych szturmów wraz z piechotą, gdzie robo odwracały uwagę przeciwnika od nacierającej piechoty, która dzięki temu miała lepszą możliwość ostrzału. Ten manewr sprawdza się szczególnie dobrze przy ataku wspólnie z piechotą szturmową. Robo nie tworzą jako takich plutonów czy kompanii. Ich oddziały złożone są z 20-25 robożołnierzy kontrolowanych przez Tech-Operatora. Zwykle jeden lub więcej takich oddziałów jest oddawany pod dowództwo wyższego oficera, który kieruje ich na wybrany odcinek frontu gdzie mają dokonać samotnego ataku lub współdziałać w tym względzie z piechotą. Wtedy zazwyczaj Tech-Operatorzy zostają zobligowani do słuchania rozkazów dowódców plutonów, z którymi atakują.

ZASADY SPECJALNE: Robożołnierze są wykonani z metalu, dlatego otrzymuja 4 punkty pancerza na całym ciele. Jednocześnie nie są obdarzeni inteligencją, dlatego ich statystyki są statystykami blotek i nie mają szansy się zmienić. Ich efektywność w walce nie jest do końca uzależniona od operatora, gdyż Robo nie potrafią wykonywać skomplikowanych rozkazów. Broń, której używają znajduje się w dziale Broń i Ekwipunek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki