FANDOM

PIECHOTA SZTURMOWA

Ta całkowicie nowa formacja została stworzona w 1968 roku podczas reformy armii. Piechurzy zakuci w pancerze wspomagane okazali się dużo bardziej mobilni. Pancerz zapewniał również dobrą ochronę przed nieprzyjacielskim ostrzałem. Szybko stworzono więc oddziały, które miały być wykorzystywane do przeprowadzania ataków na pozycje wroga w miejscach, w których nie można było użyć jednostek pancernych. To jednostki elitarne skupiające zazwyczaj doświadczonych żołnierzy. Podstawową jednostką jest drużyna licząca 15 osób.

Drużyna piechoty szturmowej (x3):

-1 Dowódca drużyny (E5-E7) (Arisaka P1, pistolet Mitsu)

-2 Kapral (E4) (Arisaka P1, pistolet Mitsu)

-1 Grenadier (E1-E3) (F-H, pistolet Mitsu lub PM Kawasaki 10)

-1 Żołnierz (E1-E3) (Wyrzutnia rakiet, PM Kawasaki 10)

-3 Strzelec (E1-E3) (CKM, pistolet Mitsu)

-1 Żołnierz (E1-E3) (Miotacz Typ 1, pistolet Mitsu)

-6 Żołnierz (E1-E3) (Arisaka P1)

Skład dowódcy plutonu:

-1 Dowódca plutonu (O1-O2) (Arisaka P1, pistolet Mitsu)

-3 Sierżant (E6-E7) (Arisaka P1, pistolet Mitsu)

-1 Radiooperator (E1-E4) (Arisaka P1)

-2 Medyk (E4+) (Ariska P1)

Łącznie pluton liczy zatem 61 osób. Nie posiada dodatkowej drużyny wsparcia z uwagi na dużą siłę ognia. Oprócz tego jest również dowództwo kompanii.

Dowództwo Kompanii:

-1 Dowódca Kompanii (O3) (Arisaka P1, pistolet Mitsu)

-1 Zastępca Dowódcy (O2) (Arisaka P1, pistolet Mitsu)

-1 Dowódca wsparcia ogniowego(O1) (Arisaka P1)

-3 Radiooperator (E1-E4) (Arisaka P1)

-2 Medyk (E4+) (Arisaka P1)

-8 Artylerzysta (lekki moździerz, pistolet Mitsu)

-8 Pomocnik artylerzysty (Arisaka P1)

Kompania piechoty szturmowej liczy łącznie 207 ludzi. Zrezygnowano w niej z plutonu wsparcia. Zamiast tego do drużyny dowódcy plutonu dołączono trzech sierżantów i dziewięciu operatorów CKMu, którzy tworzą 3 sekcje wsparcia ogniowego przydzielane bezpośrednio przez dowódcę plutonu do poszczególnych drużyn, lub tam gdzie jest taka potrzeba. W razie potrzeby skład dowódczy może również spełniać rolę oddziału szturmowego. Podobnie postąpiono z moździerzami, które włączono bezpośrednio w dowództwo kompanii oraz oddelegowano jednego oficera do kierowania ostrzałem z moździerzy.

Jest to efektywne oraz przede wszystkim pozwala zaoszczędzić na niepotrzebnych strukturach dowodzenia. Co więcej uproszczone dowodzenie w tych formacjach stoi o szczebel wyżej niż w piechocie, przez co dowódcy drużyn mają wolną rękę w podejmowaniu decyzji na polu walki często nie konsultując ich z dowódcą plutonu, a Ci z kolei często zmieniają rozkazy dowódcy kompanii w zależności od warunków.

Zapewnia to dużą elastyczność struktur dowodzenia oraz, jak zaobserwowano wpływa pozytywnie na efektywność w walce. Żołnierze piechoty szturmowej używają pancerzy wspomaganych G1 lub G2. zazwyczaj każdy z nich zabiera 4-5 granatów. Często posiadają również oprócz bagnetów inną broń białą w postaci mieczy przeznaczoną do walki wręcz.

SAMURAJE

Skład plutonów kompanii samurajów jest identyczny z piechotą szturmową. Różnica polega na tym, iż samuraje używają jedynie pancerzy wspomaganych G2 oraz sprzętu najlepszej jakości. Stanowią Cesarską Gwardię oraz elitę sił szturmowych. Rekrutują się spośród najlepszych żołnierzy i najzdolniejszych oficerów, przez co są zabójczym przeciwnikiem. Często do kompanii dołączona jest bateria dział samobieżnych, lub artylerii rakietowej, która oddana jest pod rozkazy dowódcy kompanii.

Służba w tej wojskowej formacji poczytana jest jako ogromny zaszczyt, a każdy samuraj otrzymuje miecz (katanę) wyprodukowany z Eisenkaltu oraz wygrawerowany jego imieniem i nazwiskiem oraz sentencją „Odwaga, Honor, Wierność”. Oprócz spełniania roli oficjalnej, była to również doskonała broń do walki wręcz, której samuraje nierzadko używają w prawdziwej walce dowodząc swego kunsztu w tej sztuce.

Broń i Ekwipunek - Używane zarówno przez Piechotę Szturmową jak i Samurajów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki