FANDOM

OPIS JOWISZA

Planeta osnuta nieprzeniknioną warstwą gazów i pyłów unoszącą się ponad atmosferą. Pełna jest starożytnych ruin i pobojowisk. Pięć kontynentów, spośród których wszystkie były kiedyś gęsto zamieszkane. Pomiędzy lądami rozciągają się oceany upstrzone wysepkami. Część oceanów jest zamarznięta. Na całej planecie panuje mrok i raczej niskie temperatury. Kontynenty przypominają ziemski krajobraz, z tym, że planeta jest całkowicie wymarła nie żyje na niej nic poza bakteriami i niewielkimi organizmami, które nauczyły się żyć bez światła słonecznego.

Wszędzie natknąć się można na zrujnowane miasta, pozostałości po dawnych liniach frontu oraz wojskowych bazach. Tu i tam można odnaleźć laboratoria i pracownie naukowców. Z pewnością od razu można zauważyć, iż piramidalne budynki miały istotne znaczenie dla obcej rasy, która żyła na Jowiszu. Większość budynków to co prawda wysokie strzeliste budowle, bardzo często są jednak pokryte rzeźbieniami w kształcie niewielkich piramid. Obca architektura jest jednak zupełnie inna niż ziemska. Przede wszystkim wszystkie budowle i przedmioty są znacznie większe, jakby miały służyć istotom przekraczającym ludzi rozmiarem ponad dwukrotnie.

Jowisz jest również planetą tajemnic. Większość planety pozostała niezbadana a kolejne wyprawy odkrywają coraz to nowe miejsca wymagające dalszej eksploracji. Nie wszystkie z nich są tak bezpieczne jak można by się spodziewać po martwej planecie. Początkowo zakładano, że jest ona całkowicie wymarła, rzeczywistość okazała się jednak zupełnie inna.

Tokyo: Ogromne miasto, częściowo uszkodzone. Wielopoziomowy kompleks sięgający kilkuset metrów wzwyż i nie wiadomo jak głęboko pod ziemię. Częściowo zniszczone w trakcie antycznej wojny, obecnie jest odbudowywane. To największe miasto na całej planecie. Zawiera w sobie fabryki produkujące broń, amunicję i sprzęt wojskowy, a także zakłady odlewnicze, hutnicze, stocznie i doki dla statków. Swoje miejsce mają tutaj również elektrownie i zakłady, które zostały przystosowane przez japończyków do produkcji dóbr konsumpcyjnych.

W mieście, prawie kilometr pod ziemią odkryto kompleks w całości zajmowany przez superkomputer, który po uruchomieniu okazał się bardzo przydatny. To dzięki niemu nauczono się korzystać z technologii obcej rasy i rozpoczęto wielki plan mający na celu odbudowę miasta. Również pod ziemią znajduje się pałac cesarski, w którym urzęduje Bóg-Imperator Hirohito. Drugim bardzo ważnym miejscem znajdującym się w pobliżu pałacu jest centrum dowodzenia. To stąd Hirohito oraz jego doradcy zarządzają Imperium Mechanicznego Słońca.

W stolicy znajduje się również garnizon wojsk cesarskich oraz ogromny port kosmiczny mieszczący większość japońskiej floty. Drugi z portów jest typowo komercyjny i używa się go do dostaw żywności z Kallisto oraz materiałów z innych placówek. Z miasta biegną linie kolejowe, po których jeżdżą zautomatyzowane pociągi starej rasy. Obok nich ciągną się drogi używane do transportu. Większość z tych szlaków komunikacyjnych nie jest obecnie używana, jednak te, które działają prowadzą do miast Niigata, Shizuoka oraz Yamaguchi, a także do wojskowej bazy Tottori.

Samo miasto leży po obu brzegach nieznanej rzeki, która leniwie toczy wody aż do oceanu znajdującego się na wschodzie, po drodze zbierając dopływy z gór na północy. Teren jest mocno równinny i jak można się spodziewać opustoszały.

To właśnie w tym miejscu żyje największa część japońskiej populacji. Pomimo wielu milionów mieszkańców Tokyo jest w stanie przyjąć jeszcze więcej ludzi. Z uwagi na brak słońca cykl dnia i nocy podtrzymywany jest za pomocą sztucznego oświetlenia. W istocie nawet podczas trwania „nocy” miasto jest zaskakująco dobrze oświetlone. Panuje tutaj raczej spokój, oczywiście tu i tam można napotkać ludzi łamiących prawo, złodziei, gangsterów, czy innych typów spod ciemnej gwiazdy. Nie jest to jednak wcale aż tak częste. Szczególnie w mieście wewnętrznym, które jest doskonale pilnowane przez armię. Na zewnątrz panują już nieco inne zasady, a mnogość wciąż niezbadanych podziemnych kompleksów zapewnia tym, którzy nie chcieli się poddać rządowi wspaniałe kryjówki. Armia stara się ich jednak zwalczać. Ponadto japońskie społeczeństwo jest bardzo zdyscyplinowane i przestępcy nie mają w nim łatwego życia.

W Tokyo wciąż pozostało wiele do odkrycia, a eksploracja i badania wciąż są prowadzone. Dzięki pomocy superkomputera z wolna udaje się odzyskiwać coraz więcej terenu, chociaż japońskie władze powoli zaczynają się borykać z ogromem miasta. Jest ono zbyt wielkie, aby mogli je całkowicie kontrolować i patrolować. Antyczne systemy monitorujące są w wielu miejscach uszkodzone, lub całkowicie zniszczone. Z wolna postępująca odbudowa potrwa jeszcze lata zanim uda się przywrócić obecnie zajętą część miasta do dawnej świetności, a pozostanie jeszcze co najmniej dwa razy tyle do zrobienia z resztą.

Niigata: Niewielkie miasto, które w antycznej wojnie wyraźnie uniknęło większych zniszczeń. Znajduje się w górach na północny wschód od Tokyo. Japończycy przywrócili je do życia niezwłocznie po tym jak dowiedzieli się o jego istnieniu od przebudzonej maszyny w 1961. Działające tutaj w dużym stopniu zautomatyzowane kopalnie odbudowano lub naprawiono. Teraz z miasta płynie nieprzerwany strumień materiałów kopalnych, które są przewożone koleją do stolicy. Ludzie zajmują ledwie piątą część tego niewielkiego miasta. Głównie są to robotnicy pracujący w kopalniach. Jest tutaj niewielki garnizon armii cesarskiej, który dba o porządek.

W Niigacie nie ma przestępczości. Ci którzy chcieliby ją tutaj sprowadzić musieliby wydostać się z Tokyo i przybyć do tego miasteczka przez pustkowie. Niewielu ma na to ochotę lub jest na tyle odważnych aby dokonać czegoś podobnego. Poza tym posterunek ten ma znaczenie strategiczne dla cesarstwa i mogą w nim przebywać jedynie robotnicy i ich rodziny, a także urzędnicy państwowi i żołnierze, oraz ludzie niezbędni do istnienia Niigaty. Wszyscy posiadają odpowiednie zezwolenia, co nie jest trudno wykryć dzięki stosownym implantom.

Schizuoka: Drugie miasto kopalniane zlokalizowane w górach na północ od Tokyo. Odbudowa rozpoczęła się w 1962. Po kilku latach osada była już w większej części sprawna. Również tutaj porządek utrzymywany jest przez armię, a większość mieszkańców to robotnicy kopalni oraz ich rodziny. Życie toczy się tutaj spokojnie, w leniwym rytmie wyznaczanym przez pracę i sztuczne oświetlenie. Przestępczość praktycznie nie występuje. Shizouka połączona jest Tokyo linią kolejową i autostradą, które zostały naprawione przy odbudowie miasta. To właśnie tymi drogami przepływa strumień surowców wydobywanych w kopalniach. Osada jest nieco mniejsza od Niigaty, nadal jednak pozostaje drugim najważniejszym punktem wydobywczym. Bez Schizouki produkcja w Tokyo zatrzymałaby się.

Yamaguchi: Osada rafineryjna położona daleko na zachód i południe od stolicy. Położona w obszarze występowania dużych złóż ropy stanowi jak na razie jedyne miejsce na Jowiszu, gdzie można wydobywać paliwo. Trzymane silną ręką przez armię, która nie toleruje żadnego nieposłuszeństwa. Liczny garnizon jest dobrze zaopatrzony i gotów do walki. Miasto zamieszkane jest głównie przez robotników, oraz inne osoby konieczne do prawidłowego funkcjonowania każdego miasta. Do stolicy biegnie kolei oraz rurociąg, którym transportuje się ropę. Autostrada również została odbudowana, chociaż praktycznie nikt z niej nie korzysta, z uwagi na dużą odległość między Yamaguchi a Tokyo.

W mieście znajduje się również ważne centrum naukowe zajmujące się badaniami nad sposobem produkcji energii przez starą rasę. Jest to największy tego rodzaju instytut na Jowiszu i skupia najlepszych japońskich naukowców. Badają oni kilka elektrowni, które wyraźnie produkowały prąd dla całej okolicy, a resztki podziemnej linii przesyłowej sugerują, że również dla Tokyo. Elektrownie różnią się jednak od tych ze stolicy i wciąż nie wiadomo na jakiej zasadzie działały.

Tottori: Baza wojskowa na wschód od Tokyo. Jest miejscem szkolenia oddziałów armii i Gwardii Cesarskiej. Znajdują się tutaj również lądowiska dla łodzi podwodnych. Niewielkie miasto obok obozu zostało wybudowane dla rodzin żołnierzy. Na ogromnych pustych przestrzeniach urządzono poligony, w znajdującym się na terenie obozu mieście starej rasy trenuje się walkę na terenie miejskim. Jest to idealny teren do prowadzenia szkoleń oraz testów nowych broni. To jedyna taka placówka na Jowiszu, i największa w całym Imperium Mechanicznego Słońca.

Fukui: Baza głębinowa orbitująca wokół Jowisza. Została wybudowana jako baza floty patrolującej okolice planety, oraz jako posterunek wojskowy. Nie ma tutaj żadnych cywilów, cywilne statki nie mają prawa dokować, a na samą stację nie wpuszcza się nikogo poza jej załogą. Okrętu uzupełniają tutaj swoje zapasy oraz dokonują przeglądów i napraw jeśli zachodzi taka potrzeba, gdyż stacja posiada doki. Jest to bardzo istotny punkt strategiczny. Fukui posiada silniki manewrowe, które umożliwiają jej korygowanie orbity. Poruszają one stacją bardzo wolno, tak, że niewielkie korekty trwają godzinami. Stacja spełnia również rolę bazy dla myśliwców głębinowych, które są używane do patroli i kontroli głębin. Luki torpedowe umożliwiają prowadzenie ostrzału, działka głębinowe wraz z urządzeniami niszczącymi torpedy stanowią obronę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki