FANDOM

Klasa "YAMATO"

Prawdziwe potwory głębin. Jak do tej pory zwodowano jedynie trzy okręty tej klasy, wszystkie pod banderą Japonii. Żadna z pozostałych frakcji nie dysponuje technologia niezbędną do budowy tych okrętów. Ich ogrom powoduje, że są ociężałe, jednak jest to rekompensowane przez dużą ilość uzbrojenia oraz doskonały pancerz i systemy defensywne. Jednostki te mierzą 330 metrów i są szerokie na 50.

Pełnią rolę okrętów flagowych japońskich eskadr. Do walki ruszają w centrum eskadry mniejszych okrętów oraz dużej liczby okrętów osłony. Japończycy zrobią wszystko aby chronić te okręty przed zniszczeniem, włącznie z poświeceniem własnej jednostki. Jak do tej pory nie brały udziału w jakichkolwiek walkach a ich istnienie utrzymywane jest w ścisłej tajemnicy.

Posiadają 5 dziobowych wyrzutni torped (ciężkich) oraz dwie wyrzutnie ciężkich torped na rufie. Posiadają po 4 baterie ciężkich działek dziobowych (górnych i dolnych), analogicznie na rufie okrętu umieszczono po 3 baterie działek. Na każdej z burt umieszczono 8 baterii ciężkich działek. Podobnie sytuacja wygląda na górze i na dnie okrętu. Dodatkowo dwie baterie ciężkich działek umieszczone są w kiosku. Okręt łącznie wyposażony jest w 48 baterii ciężkich działek głębinowych. W hangarach mieści się 40 samolotów głębinowych.

Załoga okrętu to aż 176 ludzi. 70 strzelców, 45 pilotów myśliwców, dowódca eskadr, kapitan, pierwszy oficer, drugi oficer, 3 bosmanów, 25 mechaników, 4 operatorów systemów detekcji, 5 operatorów systemów defensywnych oraz 30 żołnierzy uzupełnień. Okręt ten może spełniać rolę okrętu dowódczego. Wtedy należy doliczyć do załogi admirała 3-4 oficerów sztabowych oraz inne osoby pozostające w roli ochrony bądź doradców admirała. Oprócz tego na okręcie przebywa od 60-90 żołnierzy piechoty wraz z dowódcą.

Wszystkie okręty klasy „Yamato” posiadają napęd magnetyczno-odrzutowy.

Punkty Wytrzymałości: Nowa Generacja 90(40)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki