FANDOM

Klasa "WICHER"

Mniejsze okręty często używane do bezpośredniej walki z wrogimi okrętami. Standardowa długość 110 metrów i szerokość 14 metrów. Pomimo sporego rozmiaru zachowują całkiem przyzwoitą prędkość oraz zwrotność dzięki silnikom dużej mocy. Zazwyczaj stanowią pierwszą linie atakujących okrętów japońskich gdyż dzięki ciężkiemu uzbrojeniu stanowią poważne zagrożenie nawet dla większych jednostek.

Są zaopatrzone w dwie dziobowe wyrzutnie ciężkich torped oraz jedną lekkich oraz w wyrzutnię ciężkich torped umieszczoną na rufie. Po jednej ciężkiej baterii działek umieszczono na dziobie (górna i dolna) a także po jednej lekkiej na rufie (górna i dolna). Po 5 baterii znajduje się na każdej burcie (2 ciężkie i 3 lekkie) oraz po 3 baterie na górze i spodzie okrętu (1 ciężka i 2 lekkie). Łącznie mamy zatem 8 baterii ciężkich i 12 baterii lekkich. Dodatkowo niewielki hangar pozwala na transportowanie jednego klucza myśliwców głębinowych (4 sztuki).

Załoga liczy 70 osób. 34 strzelców, 4 pilotów myśliwców, kapitan, pierwszy oficer, pilot, 2 operatorów systemów detekcji, 3 operatorów systemów defensywnych, 7 mechaników, 6 marynarzy uzupełnień oraz dodatkowo oddział 11 żołnierzy, którzy mają bronić okrętu w razie abordażu wraz z marynarzami.

Okręty klasy „Wicher” posiadają napęd magnetyczny.

Punkty Wytrzymałości: Stara Generacja 45(20) Nowa Generacja 55(25)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki