FANDOM

Klasa "TAJFUN"

Przez długi czas jednostki tej klasy były największymi okrętami wojennymi jakimi dysponowała IJN. Te mierzące 160 metrów długości i 21 metrów szerokości olbrzymy są ostatnimi jednostkami jakie można zbudować bez użycia Eisenkaltu. W chwili obecnej służą jako jednostki ofensywne, które mają za zadanie zwalczać okręty przeciwnika. Ich rozmiar pozwala na zabranie osłony w postaci myśliwców oraz torpedowców używanych do ataków na wrogie jednostki. Zwykle towarzyszy im osłona złożona z mniejszych jednostek. Są wolniejsze i mniej zwrotne od okrętów klasy „Wicher”.

Jednostka posiada 3 dziobowe wyrzutnie ciężkich oraz jedną wyrzutnię rufową (ciężką). Posiada po dwie baterie ciężkich działek na dziobie (2 górne i 2 dolne), podobnie na rufie z tym, że lekkich działek. Na każdej burcie są 4 baterie działek (2 ciężkie i 2 lekkie). Górnych i dolnych baterii jest po 5 (3 ciężkie i 2 lekkie). Daje to w sumie 14 baterii ciężkich i 12 lekkich działek. Oprócz tego okręt może zabrać 12 myśliwców i torpedowców głębinowych podzielonych na cztery klucze.

Załogę stanowi 112 żołnierzy i marynarzy. 42 strzelców, 12 pilotów myśliwców, kapitan, pilot, pierwszy oficer, bosman, 2 operatorów systemów detekcji, 3 operatorów systemów defensywnych, 10 mechaników, oraz 8 marynarzy uzupełnień. Bezpieczeństwo przed abordażem zapewnia oficer wraz z 30 żołnierzami.

Większość okrętów klasy „Tajfun” wyposaża się w napęd magnetyczny, jednakże nowe jednostki posiadają już napęd magnetyczno-odrzutowy.

Punkty wytrzymałości: Stara Generacja 60(25) Nowa Generacja 70(30)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki