FANDOM

Klasa "LEWIATAN"

Największa klasa okrętów głębinowych w powszechnym użyciu. Do ich budowy niezbędny jest Eisenkalt dlatego nie występują pierwszogeneracyjne jednostki tej klasy. Często spełniają rolę okrętów flagowych. W bezpośrednich starciach nadrabiają swoją ociężałość i powolność ogromną siłą ognia. Zawsze atakują w towarzystwie mniejszych okrętów ofensywnych oraz licznej osłony. 235 metrów długości oraz 31 metrów szerokości zapewnia tym jednostkom mnóstwo miejsca na uzbrojenie.

Posiadają cztery wyrzutnie ciężkich torped na dziobie i dwie na rufie. Na dziobie umieszczono po 2 baterie działek górnych i dolnych (ciężkie), na rufie sytuacja wygląda identycznie. Na każdej burcie umieszczono 5 baterii działek (ciężkich). Dodatkowo na górze i spodzie okrętu umieszczono po 6 baterii działek (ciężkich). Jedna bateria ciężkich działek umieszczona jest również w kiosku. W hangarach okrętu jest miejsce dla 20 samolotów głębinowych.

Załoga okrętu to 130 marynarzy. 55 strzelców, 24 pilotów myśliwców oraz jeden dowódca eskadr, kapitan, pierwszy oficer, drugi oficer, 2 pilotów, 2 bosmanów, 20 mechaników, 15 marynarzy uzupełnień, 3 operatorów systemów detekcji, 4 operatorów systemów defensywnych. Okręt może sprawować funkcję dowódcy eskadry, wtedy do załogi wliczamy jeszcze dowódcę eskadry oraz 3 oficerów sztabowych. Do tego dochodzi 60 żołnierzy piechoty oraz ich dowódca.

Okręty klasy „Lewiatan” używają napędu magnetyczno-odrzutowego.

Punkty Wytrzymałości: Nowa Generacja 80(35)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki