FANDOM

OBRONA PLANETARNA

Japońska doktryna wojenna nie kładzie nacisku na stacjonarne stanowiska defensywne. Niemniej jednak z uwagi na niskie koszta takich przedsięwzięć postanowiono zainwestować w nie część środków. Japończycy stawiają przede wszystkim na niewielkie stacje budowane na stacjonarnej orbicie planety, którą mają chronić. Wszystkie tego rodzaju punkty obrony zanurzone są w głębinach.

Zazwyczaj są to niewielkie obiekty uzbrojone w kilka lub kilkanaście działek głębinowych (zazwyczaj ciężkich) oraz w dwie wyrzutnie torped umieszczone „na czubku” i „na dole” stacji. Umożliwia to obrócenie wyrzutni która zamocowana jest na obrotowym stanowisku, które umożliwia im odpalanie pocisków niemal w każdym kierunku. Dodatkowo w stacjach umieszczane są niewielkie silniki manewrowe, które umożliwiają dokonywanie niewielkich korekt pozycji. Obejmuje to również obracanie się w kierunku nadpływających przeciwników tak aby można było odpalić torpedy.

Załoga takich obiektów to zwykle kilkanaście osób, akurat tyle ile potrzeba aby obsłużyć wszystkie stanowiska bojowe. Co więcej aby chronić załogę przed śmiercią wszyscy oni są wyposażeni w kombinezony głębinowe, które umożliwiają im przeżycie w razie rozszczepienia pokładu lub gdyby któryś z nich znalazł się poza stacją.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki