FANDOM

Nakajima Fugaku

Dwumiejscowy torpedowiec głębinowy przeznaczony do niszczenia wrogich okrętów głębinowych. Jest nieco większy od myśliwca co pozwala zabrać mu większa ilość uzbrojenia. Chociaż przewyższa rozmiarem myśliwce posiada jedynie niewiele mocniejszy silnik, przez co jest wolniejszy i mniej zwrotny od swoich mniejszych kuzynów. W zamian za to jego zasięg przekracza nawet zasięg Mitsubishi Zero.

Kształtem również przypomina torpedę, chociaż stateczniki są nieco większe niż u myśliwców. U góry kadłuba znajduje się obrotowa wieża, w której zamontowano lekkie działko głębinowe „Yokosuka”. Drugie takie działko znajduje się z przodu torpedowca. Uzbrojeniem dodatkowym są dwie ciężkie torpedy „Typ 133” podwieszane pod statecznikami. Nakajima posiada również wysuwane skośne skrzydła umożliwiające mu lot atmosferyczny. Wtedy zamiast torped zazwyczaj podwieszane są bomby w większej ilości.

Pilot obsługuje również przednie działko, podczas gdy strzelec oprócz obsługi działka górnego zajmuje się również odpalaniem torped.

Standardowy klucz torpedowców Nakajima składa się z czterech maszyn, z których dwie lecą normalnie a dwie „na plecach”. Kilka takich kluczy jest w stanie zapewnić ogień zaporowy z każdej strony, gdyż obrotowe działka umieszczone „na grzbiecie” mogą strzelać również w tył. Jest to manewr, który uwidacznia doskonałość z jaką japońscy piloci opanowali sztukę latania. Zwykle zaskoczeniem dla przeciwników jest fakt, iż taki klucz manewruje bez konieczności powrócenia wszystkich samolotów do tej samej pozycji.

Punkty Wytrzymałości: Stara Generacja 15(5) Nowa Generacja 25(10)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki