FANDOM

MOBILNE BAZY

Prowadzenie wojny w miejscu tak rozległym jak Układ Słoneczny wymagało rozwiązania podstawowego problemu, mianowicie logistyki. Długość linii zaopatrzeniowych, oraz przede wszystkim niewielki rozmiar statków transportowych utrudniały prowadzenie walk. Odpowiedzią na ten problem okazały się Arki, które uratowały ludzkość umożliwiając milionom ludzi opuszczenie Ziemi. Wkrótce zmodyfikowano projekt, który obecnie miał służyć za statek matkę przewożący ogromne ilości zaopatrzenia. Co więcej okręt mógł spełniać rolę stacji przerzutowej między głębinami a powierzchniami planet.

Niezgrabne kadłuby okrętów wykonano z grubego żelbetonu. Mieściły one składy zaopatrzenia, paliwa, amunicji i innego sprzętu wojskowego, magazyny dla czołgów, szkieletów czy ważkopterów oraz kwatery dla załogi i sił desantowych. Same statki nie posiadały napędu. Aby się poruszać potrzebowały specjalnych modułów zwanych „ciągnikami” lub „popychaczami”. Moduł tego rodzaju cumował do rufy okrętu zapewniając mu napęd konieczny do przemieszczania się.

W górnej części okrętów wybudowano niewielkie doki, w których mogą cumować łodzie transportowe i mniejsze jednostki wojskowe. Dla większych okrętów pozostaje specjalny wysuwany korytarz, który łączy się zazwyczaj z hangarem samolotów głębinowych. Natomiast na spodzie okrętu umieszczono lądowiska dla ważkopterów.

Dzięki zbiornikom balastowym okręt może „zawiesić się” opuszczając dolną część w atmosferę planety a górną pozostawiając zanurzoną w eterze. Specjalne zautomatyzowane linie przesyłowe transportują zaopatrzenie w obie strony. Dlatego okręty tej klasy często pełnią rolę baz zaopatrzeniowych dla floty. Są również niezwykle cenne podczas przeprowadzania inwazji planetarnych. Wtedy służą jako baza zaopatrzeniowa dla sił lądowych oraz dla wspierających ich sił powietrznych.

Statki te często pozostają „zawieszone” przy kontrolowanych przez Japonię planetach spełniając role stacji głębinowych. Są również wykorzystywane przy operacjach desantowych ale tylko pod warunkiem posiadania przez japończyków miażdżącej przewagi w głębinach. Inaczej nie ryzykuje się ich straty.

Pomimo posiadania silnej obrony przeciwlotniczej złożonej z wielu baterii ciężkich i lekkich działek, a nawet wyrzutni torped okręty te są powolne i nie mają możliwości wykonywania uników przed wrogimi torpedami. Statki zostały podzielone na sekcje, które można odgrodzić przy użyciu pancernych grodzi w wypadku zalania danej sekcji. Co więcej ich ogrom sprawia, że trzeba wielu trafień aby je zniszczyć. Posiadają również hangary mieszczące dużą liczbę samolotów głębinowych, które stanowią ich ochronę. Niemniej jednak ich ogrom, oraz niska mobilność czynią z nich idealny cel, który nie jest wszak niezniszczalny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki