FANDOM

Mitsubishi Shūsui

Głębinowy myśliwiec przechwytujący zaprojektowany z myślą o zwalczaniu wrogich myśliwców i torpedowców. Kształtem zbliżony do torpedowca Nakajima, któremu dorównuje rozmiarem. Kabina pilota jest jednak nieco cofnięta, gdyż cały dziób został użyty do montażu ciężkiego działka głębinowego „Mitsubishi A3”. Na statecznikach oraz podwoziu umocowano trzy lekkie torpedy „Typ 114”. Myśliwiec posiada wysuwane skrzydła umożliwiające mu lot atmosferyczny, chociaż jest to stosunkowo rzadko wykorzystywane.

Duży silnik umieszczony w ogonie pozwala tej maszynie dorównać prędkością i zwrotnością każdemu myśliwcowi głębinowemu i znacznie przewyższa w tym zakresie możliwości torpedowców. Minusem jest niewielki w porównaniu do innych maszyn zasięg, który zwykle zmusza te śmiercionośne maszyny do działań w pobliżu własnych okrętów lub baz. Nie ulega jednak wątpliwości, ze w bezpośrednim starciu przewyższają one inne myśliwce.

Załogę stanowi pilot, który oprócz kierowania maszyną obsługuje główne działko oraz torpedy. Mitsubishi Shūsui stanowi nowy etap na drodze rozwoju niewielkich maszyn głębinowych.

Punkty Wytrzymałości: Stara Generacja 15(5) Nowa Generacja 25(10)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki