FANDOM

KURSK

w 1964 roku rozpoczęto budowę kolejnego kompleksu kopalni w pobliżu bogatych złóż rudy żelaza oraz metali szlachetnych, w tym złota i srebra.

Kursk szybko stał się ważnym centrum wojskowym jako, że na zboczach wulkanu Olympus Moons znajdowały się największe obozy szkoleniowe Armii Czerwonej. W pobliżu samego miasta zbudowano sporych rozmiarów garnizon oraz centrum rekrutacyjne. Dlatego też żołnierze są częstym widokiem w mieście. Wielu przyjeżdża tutaj na przepustki a niektórzy pracują w Centrum Rekrutacji i Szkolenia, tamtejszym garnizonie oraz w zlokalizowanych tam składach amunicji.

Oprócz wydobycia i przetapiania metali w mieście rozwinięto przemysł ciężki. Przede wszystkim pobudowano duże fabryki amunicji, ale także i broni ręcznej, a nawet czołgów i szkieletów. Kursk jest obok Moskwy i Stalingradu najważniejszym ośrodkiem produkującym broń na potrzeby Armii Czerwonej. Sporych rozmiarów port kosmiczny używany jest głównie do celów wojskowych, aczkolwiek niewielka jego część została wydzielona na potrzeby cywilne.

Bogactwo miasta płynie głównie z wydobycia i przetopu metali oraz produkcji broni. Wydobycie złota i srebra okazało się znacznie bardziej problematyczne niż początkowo sądzono. Przede wszystkich pokłady tych metali znajdują się na bardzo dużej głębokości, co więcej ich wydobycie jest bardzo niebezpieczne z uwagi na głębokość oraz strukturę skał. Kopalnie złota i srebra zaliczają się do jednych z najbardziej niebezpiecznych na Marsie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki