FANDOM

KEMPEITAI

Czyli tajna Imperialna policja. Jest to jednostka wojskowa działająca jednak niezależnie od struktur dowodzenia armii lądowych. W istocie nie mieszają się do armii, chyba, że po to aby kontrolować uczciwość i oddanie oficerów czy żołnierzy. Są swoistym wydziałem wewnętrznym poszukującym aktywnie przejawów zdrady i niesubordynacji wobec Imperatora zarówno w szeregach armii, floty jak i wśród zwykłych obywateli. Dowodzi nimi Akihiro Matsukata, Minister Bezpieczeństwa.

Oddziały tajnej policji nie dzielą się tak jak oddziały wojskowe. Zazwyczaj są jednostkami posiadającymi stałą siedzibę, które jednak w każdej chwili mogą zostać przeniesione. Poszczególne oddziały dzielą się na komendy, które zajmują się daną sprawą. Komendy są bardzo elastycznymi jednostkami i mogą składać się tak z kilku jak i kilkudziesięciu policjantów. Zdarza się, iż kilka komend współpracuje ze sobą tworząc kompanię. Większe jednostki nie są używane, gdyż nigdy nie było takiej potrzeby. Na czele każdej operacji stoi oficer oddelegowany do jej rozwiązania. Stopnie wojskowe są identyczne jak w pozostałych formacja IJA. Wielu agentów działa w pojedynkę, czasami nie kontaktując się z komendą, dla której pracują tygodniami. Jest to dopuszczalne i normalne, gdyż policja Kepeitai szkoli ludzi, którzy potrafią o siebie zadbać i wykonać swoje zadanie. Poza tym duża swoboda utrudnia wykrycie agenta przez infiltrowaną organizację.

Agenci są zawsze dobrze wyszkoleni i zazwyczaj doświadczeni kilkuletnią służbą w policji. Ponadto praca dla Kempeitai rzadko bywa niebezpieczna, przynajmniej w Japonii. Nawet w wypadku odkrycia agenta, organizacja, do której się przedostał zwykle nie próbuje go zabić. Rzadko zdarza się również aby faktycznie chciała zaszkodzić Japonii. Czasami okazuje się, iż infiltrowane organizacje nie mają nic do ukrycia i w wypadku wpadki agenta pozwalają mu kontynuować pracę. Największe niebezpieczeństwo to ściganie nielicznych przestępców, tam jest zdecydowanie niebezpiecznej.

Ostatnimi czasy Kempeitai podjęło próbę wyjaśnienia pewnej tajemniczej organizacji, co do kształtu której policja nie ma jeszcze pojęcia. Dotychczasowe śledztwo niewiele dało poza potwierdzeniem, iż faktycznie działa jakieś nieznane dotąd stronnictwo. Nic nie można jednak powiedzieć o ich intencjach. Po raz pierwszy policja natrafiła na tak szczelną grupę do której nie da się przedostać. Co więcej nie mogąc uzyskać informacji na jej temat problemem pozostaje nawet złapanie kilku nieważnych członków i próba wyciśnięcia z nich zeznań.

Śledztwo jednak trwa i wraz ze zwiększaniem nakładów i liczby komend oddelegowanych do tego zadania zwiększają się również szanse na poznanie przeciwnika.

Policja używa broni w zależności od misji. Mają do swojej dyspozycji nawet niewielką liczbę pancerzy wspomaganych, które wykorzystywane są przez drużyny szturmowe do likwidacji potwierdzonych celów. Nie posiadają natomiast żadnej artylerii, czołgów czy egzoszkieletów, których i tak nie mogli by używać.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki