FANDOM

Ke-Ni

Ciężki czołg wprowadzony na użytek IJA w ostatnich latach. Jest większy i potężniej opancerzony od czołgu typu Chi-Ha. Podobnie jak jego mniejszy kolega posiada napęd gąsienicowy. Standardowym wyposażeniem jest system kamer i sensorów zapewniający obraz pola walki. Gruby pancerz zapewnia doskonałe właściwości defensywne zarówno przeciwko pociskom kumulacyjnym jak i kinetycznym. Głównym uzbrojeniem czołgu jest 120mm działo typu Hino. Dodatkową bronią jest CKM umieszczony z przodu pojazdu oraz zautomatyzowane działko Typu Taisho umieszczone na wieży czołgu. Oprócz tego po bokach pojazdu umieszczono automatyczne granatniki Misaka, które zazwyczaj wystrzeliwują granaty odłamkowe i są używane jako dodatkowa broń przeciwko piechocie.

Załogę pojazdu stanowi pięć osób. Kierowca, dowódca, strzelec (obsługujący główne działo), ładowniczy oraz mechanik (obsługuje automatyczne działko Taisho). Granatniki odpalane są z panelu dowódcy lub któregokolwiek z pozostałych członków załogi.

Ten ciężki czołg jest wolniejszy i mniej zwrotny od średniego czołgu Chia-Ha, jednak jego potężniejsze działo zapewnia mu większy skuteczny zasięg. Dodatkowe wyposażenie ma na celu przystosowanie czołgu do walk w terenie zabudowanym, w którym piechota stanowi poważny problem. Ke-Ni spisuje się znacznie lepiej od swojego mniejszego brata podczas walki z piechotą wroga.

Punkty Wytrzymałości: Stara Generacja 40(20) Nowa Generacja 50(25)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki