FANDOM

Ka-Tsu

Wóz bojowy piechoty wyposażony w napęd gąsienicowy. Posiada większą siłę ognia niż Ho-Ki co jednak odbiło się negatywnie na przestrzeni transportowej. Standardowo wyposażony w lekkie działo Model T1, zamontowane w obrotowej wieży na identycznej zasadzie jak w czołgu. Oprócz tego wyposażony w dwa CKMy Taisho. Jeden zamontowany na wieży pojazdu w obrotowym stelażu, a drugi z przodu transportera. Dodatkowym wyposażeniem jest automatyczny granatnik Misaka. Sekcja transportowa znajduje się z tyłu pojazdu i nie jest odgrodzona od sekcji załogi. Mocne opancerzenie połączone z dużą szybkością i zwrotnością umożliwiają Ka-Tsu prowadzenie natarcia wspólnie z jednostkami pancernymi. Często używany jest jako zamiennik czołgu, chociaż oczywiście nie może się równać pod względem siły ognia z typowymi żukami, czy czołgami.

Załoga to cztery osoby. Kierowca, strzelec (który obsługuje CKM na wieży), ładowniczy (obsługuje również CKM z przodu pojazdu) oraz dowódca, który obsługuje główne działo. W sekcji transportowej może pomieścić się 9 żołnierzy lub 6 żołnierzy piechoty szturmowej.

Ka-Tsu pierwszej generacji ma wytrzymałość 35(15) a drugiej generacji 45(20)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki