FANDOM

JEDNOSTKI PANCERNE

Formacje pancerne IJA składają się wyłącznie z czołgów. Po wstępnych testach zrezygnowano z produkcji żuków, które okazały się mało efektywne, a ich koszty były znacznie wyższe niż koszta produkcji pozostałych jednostek.

Czołgi są zazwyczaj używane do operacji na otwartym terenie, gdzie sprawdzają się najlepiej. W takich warunkach przewyższają mobilnością szkielety. W krótkim czasie japońskie dowództwo przejęło w znacznym stopniu myśl wojenną blitzkriegu. Czołgi używane są do przerywania wrogich linii i tworzenia wyłomów dla nacierającej za nimi piechoty. Postawiono przede wszystkim na mobilność pojazdów co w sytuacji ogromnych połaci terenów, na których toczą się walki okazało się niezbędne. Do służby wprowadzono również ciężkie czołgi typu Ke-Ni, które chociaż wolniejsze mają znacznie większą siłę ognia. Zazwyczaj formacja czołgów składa się zarówno ze średnich jak i ciężkich czołgów wspartych dodatkowo niszczycielami czołgów typu Sumida.

Ostatnim typem czołgu wprowadzonym do służby jest Ryo-Chi, który najlepiej spisuje siew terenie zabudowanym, gdzie stanowi świetne wsparcie dla piechoty. Z innymi czołgami nie może się równać w otwartym terenie dlatego zwykle pojedyncze pojazdy tego typu sa dołączane do plutonów piechoty jako wsparcie.

Shinhoto Chi-Cha

Ke-Ni

Ryo-Chi

Sumida

Więcej z Fandomu

Losowa wiki