FANDOM

KAWALERIA POWIETRZNA

WAŻKOPTERY

Jeszcze podczas II Wojny Światowym oczywistym było, iż kontrola przestworzy może decydować o zwycięstwie lub przegranej. Początkowo sądzono, iż myśliwce i torpedowce głębinowe znakomicie sobie z tym poradzą. Stwierdzono jednak, iż potrzebują one lotnisk i stosownej infrastruktury aby operować na powierzchniach planet. Mogły one co prawda działać bezpośrednio z łodzi głębinowych, nie było to jednak rozwiązanie korzystne.

Zdecydowano się wprowadzić do użytku maszyny bojowe, które nazwano Ważkopterami. Ich konstrukcję oparto na zasadzie lotu ważki, stąd wzięła się ich nazwa. Koptery zwykle posiadały dwie lub więcej par skrzydeł o różnych rozmiarach, które uderzając z odpowiednią prędkością pozwalały im wzbić się w powietrze. Na ogonie umieszczono stateczniki pozwalające wyrównać lot. Dalej znajdował się kadłub służący jako przestrzeń transportowa oraz kokpit przeznaczony dla pilotów. Za lądowisko wystarczył im kawałek wolnego i w miarę równego terenu. Co więcej oprócz zapewniania wsparcia z powietrza ważkoptery mogły być używane do transportu oddziałów. Z tej przyczyny maszyny te zostały oddane bezpośrednio pod rozkazy IJA.

Aichi O17A

Tachikawa Ki-99

Kugisho A6

Więcej z Fandomu

Losowa wiki