FANDOM

Nakajima Ki-111

Zaawansowana konstrukcja wprowadzona stosunkowo niedawno do służby. Ten niezgrabny okręt mierzy 122 metry długości. Składa się z sekcji dziobowej, która obejmuje kabiny pilotów i pomieszczenia załogi oraz sekcji rufowej, w której umieszczono silnik. Obie sekcje połączone są u góry korytarzem, którym można między nimi przechodzić. Korytarz ma ledwie 1,5 metra średnicy. Dodatkowo kabina i rufa połączone są stalowym stelażem, co ma zapewnić jednostce stabilność. Pusta przestrzeń między sekcjami przedzielona jest czterema stalowymi płytami zaopatrzonymi w cumy i spełniającymi rolę doków dla lądowników. W płytach znajdują się grodzie, które zaopatrzone są w wysuwany mechanizm pasujący do grodzi w lądownikach, dzięki czemu po zadokowaniu wszystkich pięciu lądowników są one z sobą połączone.

Okręt ten nie wchodzi w atmosferę planety. Zbliża się jedynie do niej po czym uwalnia lądowniki, które przystosowane są do lotu w atmosferze. Następnie okręt oddala się by pojawić się ponownie aby podjąć wracające lądowniki. Lądowniki dokują poziomo, czyli wlatują dziobem w burtę transportowca a ich boki przyczepiają się do cum i grodzi. Jeśli wszystkie lądowniki zadokują okręt zachowuje opływowy kształt, jeśli jednak zabraknie chociaż jednego odbija się to negatywnie na sterowności oraz prędkości desantowca.

Okręt posiada dwie ciężkie baterie działek na dziobie (górna i dolna) oraz dwie ciężkie baterie działek na rufie (górna i dolna). Pozbawiono go wyrzutni torped aby zaoszczędzić miejsce.

Typ Ki-111 jest podstawowym okrętem desantowym wykorzystywanym powszechnie przez IJN. Transportowane przez niego lądowniki Kugisho A6Y2 są jak do tej pory najszybszym i najbezpieczniejszym sposobem na dostarczenie oddziałów desantu na planety.

Załoga liczy 11 osób i składa się z 4 strzelców, 3 mechaników, kapitana, operatora systemów detekcji, operatora systemów defensywnych oraz pilota. Natomiast żołnierze desantu ulokowani są bezpośrednio w lądownikach gdzie muszą również mieszkać z uwagi, że na okręcie nie ma dla nich miejsca.

Okręty te posiadają napęd magnetyczny.

Punkty Wytrzymałości: Stara Generacja 40(20) Nowa Generacja 50(25)

Lądownik Kugisho A6Y2

Pokaźnych rozmiarów statek przystosowany do transportu piechoty i pojazdów oraz zaopatrzenia na powierzchnie planet. Posiada wysuwane skośne skrzydła ukryte w dolnej części płaskiego podwozia. Kształtem bardziej przypomina duży transportowy samolot niż standardowe okręty głębinowe. Na ogonie umieszczone są stateczniki wyrównujące lot, podwozie służące do lądowania jest wysuwane dopiero podczas tego manewru.

Lądownik „wypuszczany” jest przez okręt matkę na granicy atmosfery i eteru. Używając napędu magnetycznego rusza w stronę planety gdzie przełącza się na standardowy napęd odrzutowy. Lądownik posiada dwa lekkie działka głębinowe na dziobie (górne i dolne), tak samo na rufie. Dodatkowo ma po jednej baterii ciężkich działek na górze i na dole okrętu oraz po jednej baterii ciężkich działek na każdej burcie. Baterie są obsługiwane przez transportowanych żołnierzy.

Załogę lądownika stanowią dwaj piloci. Jego przestrzeń transportowa jest na tyle duża, że może pomieścić dwa plutony żołnierzy (ponad 40 osób) lub dwa czołgi albo cztery szkielety. Jednakże przy takiej ilości ludzi warunki nie są najlepsze z uwagi na powszechną ciasnotę. Żołnierze muszą nawet spać na zmiany gdyż w lądowniku nie ma wystarczającej ilości piętrowych łóżek aby ich wszystkich pomieścić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki