FANDOM

W 1968 roku Hirohito rozpoczął reformę Cesarskiej Armii. Wymagała tego sytuacja, gdyż populacja Japonii znacznie spadła wskutek zamaraznięcia Ziemi. Wprowadzono nową taktykę, lepsze uzbrojenie oraz opancerzenie, a także nowe formacje wojskowe, które miały zdecydowanie poprawić efektywność armii. znacznie rozwinięto również artylerię oraz bezpośrednie wsparcie piechoty. Nowe technologie zdobyte na Jowiszu również miały w tym udział. Nadal jednak podstawową silą armii pozostawała piechota, która w późniejszym czasie została częściowo zastąpiona robożołnierzami.

Piechota i Robożołnierze

Drugą niesłychanie istotną jednostką, którą wprowadzono była Piechota Szturmowa. Pancerze wspomagane zapewniły dodatkową ochronę a także zwiększały siłę piechociaża, dzięki czemu mógł on unieść dodatkowy sprzęt oraz amunicję. Stworzono równiez elitarną jednostke Samurajów, do której rekrutowano najlepszych kandydatów. Samuraje szybko stali się Gwardią Cesarza.

Piechota Szturmowa i Samuraje

Cesarz Hirohito postanowił również wprowadzić oddziały specjalne w sformalizowanej i stałej formie. Obejmowały one tak oddziały policyjne jak i jednostki frontowe. Niektóre z nich podlegały bezpośrednio Cesarzowi, a inne oddawano pod dowództwo oficerów w zależności od zapotrzebowania.

Oddziały Specjalne

Kolejną zmianą wprowadzoną w Armii było powstanie jednostek zmechanizowanych. Zatwierdzono produkcję Opancerzonych Transporterów Piechoty, które miały dostarczać oddziały na pole walki. Transportery nie były skonstruowane do walki, pomimo wyposażenia ich w CKMy czy nawet rakiety. Ich słaby pancerz nie był w stanie wytrzymać trafień z broni przeciwpancernej, dlatego też nie biorą udziału w walkach chyba, że w krytycznych sytuacjach. Zdecydowanie poprawiły jednak mobilność piechoty japońskiej, co ma kluczowe znaczenie w nowoczesnej wojnie.

Transportery Opancerzone

Nową generacją transporterów piechoty okazały się podpatrzone u niemców Pającki. Jednostki te szybko zaadaptowano i przystosowano do wykonywania operacji w terenie, w którym normalne transportery miały problemy z poruszaniem się. Szybko okazało się, iż nowa formacja doskonale radzi sobie w trudnych warunkach. Japońska myśl techniczna wzbogaciła Pająki o dodatkowe możliwości dzięki czemu staly się one jednostkami idealnymi do prowadzenia wojny w górzystym terenie.

Pająki

Reforma objęła również oddziały pancerne. Wkrótce do użytku wszedł nowy pomysł Egzoszkieletu, a także nowe rodzaje czołgów. Wkrótce wprowadzono PeGi (Pojazdy Gąsienicowo-Kroczące), które jednak szybko zostały wycofane z użytku z uwagi na wysokie koszty produkcji oraz niską efektywność. Położono znacznie większy nacisk na siły pancerne, dzięki czemu Japonia mogła dorównać w tym aspekcie pozostałym frakcjom.

Jednostki Pancerne

Najnowsze osiagnięcia techniki oraz odkrycia na Jowiszu pozowliły na zaprojektowanie nowego rodzaju kroczących jednostek pancernych. Wkrótce Japończycy jako pierwsi wprowadzili do służby pierwsze szkielety. Te potężne konstrukcje nazwano Egzoszkieletami, lub po prostu Egzo. Okazały się wspaniałym uzupełnieniem zarówno dla piechoty jak i dla jednostek pancernych. Wysokie koszta produkcji były rekompensowane tym, że do obsługi szkieletu wystarczał zaledwie jeden czlowiek. Egzo szybko stały się jedną z najwazniejszych formacji wojskowych IJA, w której słuzyli tylko najlepsi.

Egzoszkielety

Na samym końcu zdecydowano sie zmodernizować artylerię i wsparcie piechoty. Wszelkie oddziały moździerzy włączono do piechoty, natomiast artyleria zapewniająca wsparcie obejmowała działa samobieżne oraz artylerię rakietową. Całkowicie zrezygnowano ze stacjonarnych dział, które chociaż były tańsze to nie zapewniały tak dużej mobilności podczas działań wojennych.

Artyleria

Najnowsze uzbrojenie, które trafiło do IJA to jednostki zwane powszechnie Ważkopterami. Te latające jednostki oprócz zapewniania wsparcia z powietrza zostały przystosowane do transportu piechoty. Szybko okazało się, iż są idealnym rozwiązaniem dla nowoczesnego pola walki. Ich jedyną wadą była możliwość operowania jedynie w atmosferach planet. Ważkoptery to podstawowa siła używana do kontroli przestrzeni powietrznej ponad polami bitew.

Kawaleria Powietrzna

Więcej z Fandomu

Losowa wiki