FANDOM

Brunatne Miasto

Jakiś czas temu japończycy postanowili rozpocząć badania pozostałych kontynentów Jowisza. Na jednym z nich natknięto się na przedziwną rzecz. Odkryto miasto, w którym najwyraźniej kwitło życie. Nisko przelatujący lądownik stwierdził istnienie dziwnych brunatnych roślin, częściowo w formie przypominającej glony, ale również drzewa i inne rośliny przynajmniej częściowo przypominające te z Ziemi czy Kallisto.

Pierwsza wyprawa potwierdziła obserwacje. W mieście rzeczywiście istniało życie i jak się szybko okazało nie tylko roślinne. W istocie w ruinach tego dużego miasta najwyraźniej rozwinął się cały ekosystem. Grupa poszukiwawcza zaobserwowała zwierzęta roślinożerne. Zachodziło podejrzenie, że mięsożerne również występują. Pobrano próbki roślin aby sprawdzić w jaki sposób mogą rosnąć na planecie niemal pozbawionej światła.

Wstępne badania stwierdzały, że rośliny przynajmniej w części odżywiają się resztkami światła, które jest przepuszczane przez warstwę chmur. Wciąż jednak wydawało się niemożliwe, aby było to dla nich wystarczające źródło energii. Powstało kilka hipotez, które miały tłumaczyć istnienie Brunatnego Miasta, ale żadna nie została potwierdzona. Obecnie wyjaśnienie fenomenu jest jedną z najpilniejszych spraw dla rządu Japonii. Naukowcy podejrzewają, iż dysponując odpowiednio dużym zasobem informacji oraz materiałów do badań będą w stanie odgadnąć jakim cudem rośliny są w stanie się rozwijać, co z kolei może być pierwszym krokiem do odrodzenia roślinności na Jowiszu. Wkrótce mają wyruszyć kolejne wyprawy badawcze.

Poniższy tekst przeznaczony jest dla MG

Brunatne Miasto MG

Więcej z Fandomu

Losowa wiki