FANDOM

ARTYLERIA

Wojna w kosmosie okazała się zdecydowanie bardziej skomplikowana niż działania wojenne jakie były prowadzone na Ziemi. Ogromny obszar, na którym mogła być prowadzona wojna powodował, iż IJA zdecydowała się położyć ogromny nacisk na mobilność również jeśli chodzi o artylerię. Całkowicie zrezygnowano ze stacjonarnych dział, które chociaż tańsze i łatwiejsze w produkcji były znacznie bardziej powolne. Oddziały moździerzy włączono do formacji piechoty oraz piechoty szturmowej jako wsparcie bezpośrednie. Natomiast w skład artylerii weszły działa samobieżne oraz samobieżne wyrzutnie rakiet.

Wysoka mobilność jednostek samobieżnych umożliwiała szybkie przerzucanie ich pomiędzy zagrożonymi odcinkami frontu. okazało się, iż to rozwiązanie idealnie pasuje do doktryny wojny błyskawicznej, którą IJA zapożyczyła od Niemców i zaczęła z powodzeniem stosować. Jednostki samobieżne nie miały problemów z nadążeniem za oddziałami pancernymi oraz za piechotą zmechanizowaną co zapewniało wsparcie tym jednostkom. Japończycy zazwyczaj stosują skoncentrowany ostrzał artyleryjski, który ma przygotować pole do ataku dla oddziałów pancernych i piechoty oraz ułatwić przełamanie linii wrogich wojsk.

Po kilku latach testów wprowadzono do użytku jedynie dwa rodzaje samobieżnej artylerii. Ho-Ro czyli działo samobieżne oraz Ha-To czyli samobieżna artyleria rakietowa. Zdecydowano również, że artyleria produkowana będzie jedynie ze zwykłej stali. Z założenia i tak nie miała wchodzić w bezpośredni kontakt z wrogiem, zatem używanie zimnej stali do budowy pojazdów samobieżnych byłoby czystym marnotrawstwem.

Ho-Ro

Ha-To

Więcej z Fandomu

Losowa wiki