FANDOM

ARCHANGIELSK

Nieduży port wybudowany wyłącznie do celów cywilnych. Bliskość Murmańska nie pozwoliła temu miastu na rozwój. Zbudowano tutaj rozległe nabrzeża dla rybackich kutrów a także stocznie, które miały je produkować. Jednakże większość z tych budynków jest nieużywana i popadła w ruinę. Rozpoczęto również wyrąb i eksploatacje okolicznych lasów. Otworzono wielkie tartaki, które miały zaspokoić zapotrzebowanie na drewno. Szybko okazało się jednak, że moce przerobowe tartaków są zbyt duże w stosunku do potrzeb, szczególnie, że w innych rejonach przemysł ten był już dobrze rozwinięty. Również te zakłady popadły w ruinę poza niewielką częścią, która znalazła rynki zbytu.

Niedługo później przerobiono jedną ze stoczni na fabrykę jachtów. Jest to jeden z niewielu zakładów, które dobrze prosperują w Archangielsku. Miasto jest biedne, podobnie zresztą jak i zamieszkujący je ludzie. Szerzące się bezrobocie niejednokrotnie prowadziło do zamieszek, tłumionych przez lokalne siły milicji. Przestępczość jest poważnym problemem, z którym władze nie są w stanie sobie poradzić. Chociaż samo miasto podupada to czarny rynek w nim kwitnie. W Archangielsku można kupić niemal wszystko co zakazane jeśli tylko dysponuje się odpowiednio dużą sumą gotówki. Wielu mieszkańców stało się traperami, gdyż w obliczu bezrobocia był to dla nich jedyny sposób na przeżycie. Niektórzy zarabiają na życie organizując polowania na niebezpieczne zwierzęta dla żądnych wrażeń bogaczy. Plotka głosi, że nie tylko na zwierzęta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki