FANDOM

Aichi O17A

Szturmowy wielozadaniowy ważkopter, który powszechnie używany jest do zapewniania wsparcia piechocie oraz do nawiązywania bezpośredniej walki z wrogimi maszynami latającymi. Posiada niewielką przestrzeń transportową. Główny napęd zapewniany jest przez skrzydła, które poruszając się podobnie jak skrzydła wazki zapewniają ciąg niezbędny do wznoszenia się. Archi posiada jedną parę skrzydeł zamontowaną na dachu maszyny oraz druga znacznie mniejszą umiejscowioną nieco bardziej z tyłu. Skrzydła są składane co znacznie oszczędza przestrzeń transportową zajmowaną przez Aichi.

Załogę stanowi dwóch pilotów, z których jeden zajmuje się obsługa broni. Dodatkowo Aichi posiada stanowiska przeznaczone dla dwóch strzelców, którzy mogą obsługiwać umieszczone w burtach CKMy. Przestrzeń transportowa pozwala na zabranie maksymalnie trzech dodatkowych osób.

Główne uzbrojenie ważkoptera to dwie wyrzutnie minirakiet „Yamamoto” zamontowane pod niewielkimi nieruchomymi skrzydłami oraz automatyczne działko „Taisho” umieszczone pod dziobem maszyny. Dodatkowo w burtach zamontowane są dwa CKMy Taisho.

Punkty wytrzymałości: Stara Generacja 15(5) Nowa Generacja 17(7)

Przyspieszenie: 15

Prędkość maksymalna: 150

Wznoszenie: 10 w przypadku startu pionowego, 20 w przypadku dołożenia wektora poprzecznego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki